הסכם גירושין ותנאיו

בני זוג רבים המחליטים להתגרש מוצאים עצמם בשלב כזה או אחר של הליך הגירושין עורכים הסכם גירושין המכיל תנאים שונים החיוניים להסדר ענייני הגירושין. הסכם גירושין הנו הסכם לכל דבר ועניין ומטרתו להסדיר את כל ענייני הגירושין של הצדדים המתגרשים.

ענייני הגירושין שמקובל להכניס להסכם גירושין כוללים את העניינים הבאים: מזונות , רכוש, משמורת והסדרי ראית ילדים והסכמה לגירושין ( או להתרת נישואין ) .

גירושין


הואיל ובני הזוג המתגרשים זה מזה עושים זאת במטרה להפקיע את תוקף קשר הנישואין שלהם בהסכם גירושין טיפוסי נהוג לקבוע כי הצדדים יתגרשו בהסכמה וכי יפעלו לפתיחת תיק גירושין. כן לעתים נקבעים גם תנאים בדבר כתובת האישה ותוספת כתובתה.

מזונות


במסגרת הסכם הגירושין נוהגים הצדדים לקבוע את סכום המזונות החודשי שישלם החייב במזונות לילדיו , אופן התשלום , כללי הצמדת התשלום למדד המחירים לצרכן ותנאים בדבר השתתפות הצדדים בהוצאות חריגות שלא כלולות בחיוב החודשי במזונות ( בין היתר, נהוג להכליל כהוצאות חריגות הוצאות עבור טיפולי שיניים , משקפיים , קייטנות והוצאות רפואיות שאינן כלולות בסל הבריאות).

חלוקת רכוש


סוגיה משפטית נוספת שמוצאת את ביטויה בהכם הגירושין הנה סוגיית הרכוש. במסגרת הסכם גירושין טיפוסי נהוג לקבוע את אופן חלוקת רכוש בני הזוג.

לעתים ביחס לסוגי רכוש מסוימים נקבעת חלוקה בעין , דהיינו חלוקה פיזית של הרכוש בין הצדדים באופן שכל אחד מבני הזוג המתגרשים נוטל עמו פרטי רכוש מסוימים.

באשר לסוגים אחרים של רכוש ובעיקר פרטי רכוש יקרים כדוגמאת דירה, מגרשים וכיו"ב נוטים לבצע חלוקה על דרך של מכירת הנכס ופיצול התמורה בין בני הזוג. כן לעתים ההסכם נוקב בתשלומי איזון שעל צד כזה או אחר לשלם האחר על מנת לאזן את החלק העודף שהוא קיבל באמצעות רכוש שהוא קיבל במסגרת החלוקה בעין.

במסגרת פרק זה נקבעים תנאם בדבר החוובת השונים אשר על שם בני הזוג תוך התייחסות לחובות משותפים וחובות מסוימים שאחד מבני הזוג מחליט לקבל על עצמו בלבד.

משמורת , אחזקה וחינוך ילדים


במסגרת הסכם גירושין טיפוסי וכשמדובר בבני זוג עם ילדים אשר מתגרשים נהוג להסדיר בהסכם הגירושין את העניינים הנוגעים לאחזקת הילדים ולקבוע מי יהיה ההורה המשמורן.

כן במסגרת ההסכם נקבעים הסדרי ראיה להורה שאינו ההורה המשמורן ומשמעות הדבר כי להורה שאינו הורה משמורת נקבעים ימים ושעות שבהם יבקר את ילדיו וכן נקבעים הסדרי ראיה לחגים ולחופשות קיץ של הילדים. וכן לעיתים נקבעים גם תנאים בדבר התנהגות ההורים בכל הנוגע לחינוכם ויציאתם מהארץ.

הסכם גירושין טוב הנו הסכם הנותן מענה ראוי ואפקטיבי עד כמה שניתן לסיטואציות שעלולות לצוץ בין בני הזוג לאחר הגירושין ולהתנהגויות שונות של בני הזוג תוך שהוא מסדיר בצורה ברורה את זכויותיהם וחובותיהם של בני הזוג המתגרשים. הסכם הגרושין צריך לקבל תוקף משפטי מחייב ולכן הוא מוגש לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני במסגרת בקשה לצורך אישור הסכם גירושין ולאחר אישורו על ידי הערכאה המשפטית הוא הופך להסכם מחייב.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים

הסכם גירושין ותנאיו

בני זוג רבים המחליטים להתגרש מוצאים עצמם בשלב כזה או אחר של הליך הגירושין עורכים הסכם גירושין המכיל תנאים שונים החיוניים להסדר ענייני הגירושין. הסכם

לקריאה »